A Volvo a hazai Vattenfall energiacéggel közösen fejlesztette ki a világ első konnektorról tölthető dízel hibrid modelljét. A svédek a Vattenfall szélturbinái által megtermelt árammal biztosítják a zéró emissziós autózást.
A 2012-ben sorozatgyártásba kerülő kombi igen impozáns adatokkal kecsegtet. Az első kerekeket egy 2,4 literes, öthengeres dízelmotor hajtja. A D5 jelzésű erőforrás 215 lóerős és 440Nm nyomaték leadására képes. A hátsó meghajtásról egy 70 lóerős villanymotor gondoskodik, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az erőt hatfokozatú automata sebességváltó osztja be. Power üzemmódban 6,9 mp alatt gyorsul fel százra a skandináv környezetbarát.
Vezetés közben három üzemmódból is választhatunk: Pure, Hibrid és Power.
Vezetés közben három üzemmódból is választhatunk: Pure, Hibrid és Power.
Pure módban csak a villanymotort használja a rendszer, így 50 kilométer lehet a maximális hatótáv. Ezzel könnyedén elintézhetjük az aktuális bútorvásárlást: stílszerűen a közeli Ikeában. A Hibrid mód az autó „alapállása”: a slusszkulcs elfordításával automatikusan ez a mód lép életbe. A dízelmotor és a villanymotor kombinációja akár 1200 km megtételét is lehetővé teszi. A szabványos átlagfogyasztás 1,9l/100km a gyártó ígérete szerint. Ehhez mindössze 49g/km széndioxid kibocsátás párosul. A már említett Power módban gőzerőre kapcsol a dízelmotor, illetve az elektronok is maximális teljesítménnyel száguldanak.
A sofőr – feltöltött akkumulátor esetén – bármikor kiválaszthatja a számára ideális üzemmódot. A környezetvédelemben a vezérlőegység is segít. Miután kiválasztottuk a célállomást, a fedélzeti számítógép megadja a két erőforrás ideális kombinációját, hogy a lehető legkisebb káros anyag kibocsátást érjük el az út során.
A sofőr – feltöltött akkumulátor esetén – bármikor kiválaszthatja a számára ideális üzemmódot. A környezetvédelemben a vezérlőegység is segít. Miután kiválasztottuk a célállomást, a fedélzeti számítógép megadja a két erőforrás ideális kombinációját, hogy a lehető legkisebb káros anyag kibocsátást érjük el az út során.
Az autó fényezését a Dupont készítette, míg az utastér egyediségéről az Elmo bőrkárpit gondoskodik. Az árról egyelőre nem közölt adatokat a gyártó, de az igényes technika és az 54 milliárd eurós fejlesztési költség ismeretében ne várjunk dömpingárat…
Forrás: http://tisztajovo.hu/2011/03/07/a-svedek-a-szel-erejeben-hisznek/
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése